Zpět na seznam článků

Angličtina jako atraktivní reklamní prvek?

19.3.2015

Autor: Andrea

 

Asi nelze přehlédnout, že angličtina se již nějaký čas prosazuje na úkor češtiny v reklamních kampaních a především ve sloganech velkých globálních značek. Jak byste ale reagovali, kdyby byla angličtina použita pro náborovou kampaň například do české armády? Italské ministerstvo obrany to zkusilo…pokud vás zajímá, zda se to setkalo s nepochopením či nadšením, čtete dál…

Kdo by dnes již důvěrně neznal slogany „Simply clever“ či „I´m lovin´ it“ nebo „Just do it“. Pokud vám ihned naskočili značky Škoda Auto, McDonald´s a Nike, marketingová oddělení těchto společností odvádějí dobrou práci. Češi si už pomalu zvykli, že angličtina se v reklamních sděleních prostě vyskytuje. Velké nadnárodní korporací si často přejí mít jakousi globální identitu, a proto hlavní slogany společnosti nepřekládají a nechávají ho ve svém původním znění. Často by i myšlenka, kterou má slogan vystihovat, nebyla přeložitelná do té míry, aby splnila svůj pocitový účel.

 

Co byste ovšem řekli na to, kdyby byly státní peníze použity na kampaň českého ministerstva, které by v ní použilo angličtinu? Italské ministerstvo obrany tento pokus podniklo a s moc velkých úspěchem a pochopením se nesetkalo.

 

V náborové kampani italského námořnictva byl použit slogan „Be cool and join he navy“. Negativní reakce nepřišly pouze od veřejnosti či na facebooku, ale zazněly i v italském parlamentu. Někteří italští politikové se dokonce domnívají, že italská ministryně obrany by za takovou formu urážky patriotismu a národní hrdosti měla odstoupit.

 

Čísla ovšem mluví za vše. Zájem o nábor do námořnictva se díky kampani zvýšil o 20%. Ministerstvo se hájí, že kampaň byla určena mladé generaci, které žije internetem a její život je s angličtinou nevyhnutelně propojený. Angličtina měla být prostředkem pro odlišení a ukázání image námořnictva v novém světle.

 

Pokud byste si chtěli procvičit angličtinu a přečíst si o této události více, celý článek najdete na stránkách BBC.

 

Jestli máte pocit, že byste rádi pronikli více do hloubky anglického jazyka a jeho kultury, najděte si ten správný kurz angličtiny. Správnou volbou bude ten, který bude zábavný, moderní a efektivní. Jestli byste si nejprve chtěli vše vyzkoušet, není nic jednoduššího než zajít na ukázkovou hodinu zdarma.

 

 

 

Logo PRAHA

Viktora Huga 6
150 00 Praha 5

praha5@empire-skola.cz
Logo Další města Více info

Pro zlepšení našich služeb používáme cookies. Dalším prohlížením stránky souhlasíte s jejich využitím. Jejich používání můžete odmítnout nastavením Vašeho prohlížeče. Více informací