Pokud vás vždycky zajímalo, co si o angličtině a její výuce myslí samotní lektoři, ale báli jste se zeptat, dáváme vám jedinečnou možnost zjistit odpovědi na vaše otázky. Našim lektorům jsme položili běžné otázky týkající se jejich práce - výuky angličtiny (němčiny) a také anglického jazyka jako takového. V našem seriálu odpovědí se budete každý měsíc dozvídat, co mají na své profesi lektoři Jazykové školy Empire v Čechách a na Slovensku nejraději, proč byste se vy měli učit anglicky a třeba i to, koho angličtinu nejraději učí...
Proč rádi učíme angličtinu? Proč jsem si takovou profesi vybral/a?
Hrozně ráda jsem u těch momentů, kdy si to studenti pamatují, nebo něco pochopí, nebo jim to jde a mají radost - baví mě jim pomáhat k tomu dojít nebo vysvětlovat, aby s tím už nebojovali.
Ráda učím i proto, že naši studenti se učit chtějí a s motivovanými lidmi je příjemná práce.
KATKA, Empire Praha
Protože je to krásná práce s lidmi, která má smysl. Je přínosem jak pro lektora, tak pro studenty. A v hodinách se vlastně učíme všichni, a to nejen jazyk.
Na jazykové úrovni studenta vůbec nezáleží. Hlavní je, aby měl zájem se něco naučit, aby měl nějakou motivaci. A lektor už se pak může jen radovat ze studentových pokroků. Samozřejmě to mezi lektorem a studenty musí tak trochu jiskřit, musí být naladěni na stejnou notu. I to zásadním způsobem ovlivňuje proces učení.
A protože v naší škole je lektorů ke třicítce a v hodinách se neustále střídají, ono jiskření vás jistě nemine. Neváhejte a přijďte si vyzkoušet, že učení se cizím jazykům může být také radost a zábava.
MÍŠA, Empire Praha
Vždycky jsem si přál své nabité zkušenosti a vědomosti z anglického světa předat dál. V Jazykové škole Empire tuto možnost mám a konečně si angličtinu nemusím nechávat jen pro sebe.
DAVID, Empire Praha
Učení chápu jako pomoc druhým k pozitivní změně v jejich životě - právě proto mě tato profese naplňuje.
ZBYNĚK, Empire Praha
Líbí se mi, že když začnu mluvit a studenti vidí, že se to dá, že se dá mluvit na celkem slušné úrovni i jiným než mateřským jazykem, také, když za vám přijdou s gramatikou, které nerozumí a vy jim pomůžete to pochopit, a když vážně vidím, že to pochopili a začnou to používat, mám pocit, že moje práce není zbytečná, ale přímo užitečná, ráda sleduji pokroky studentů, je to neuvěřitelné zadostiučinění za všechnu tu „effort put in“.
Vždycky jsem chtěla dělat práci, která by mě naplňovala, kterou bych si užívala, práci, která by byla výjimečná, neobyčejná a tady jsem, kdybych neodjela do zahraničí, nenabrala zkušenosti, nestudovala, asi bych se k téhle práci nikdy nepřičuchla a můj život by byl o hodně chudší.
BÁRA, Empire Praha
Angličtina mi dává křídla. Baví mě potkávat nové lidi, konverzovat na různá témata. Angličtina dává člověku podle mě větší svobodu ve vyjadřování. Učení mě velmi baví a naplňuje. Líbí se mi „instantní feedback“ z dobře odučené hodiny ve formě úsměvu na tváři klienta nebo poděkování. To vždy člověka potěší.
TOMÁŠ, Empire Bratislava
Mám pocit, že si profese učitelky vybrala mě, ne já ji. Nejvíc mě na učení angličtiny baví kontakt a setkávání s lidmi, díky kterým se můžeme učit, bavit a obohacovat navzájem díky sdílené zkušenosti a pohledům na různé věci a témata.
SYLVIA, Empire Košice
Učím angličtinu a němčinu, protože si uvědomuji, jak důležité je umět cizí jazyk ve světě, kde se neskutečnou rychlostí šíří potřeba komunikovat s lidmi ze zahraničí. Celá bývalá východní Evropa se rychle stává mezinárodním prostorem, ve kterém je angličtina víc a víc potřebná - a tak tomu bude také v budoucnosti J.
ARNOLD, Empire Bratislava
Protože Německý jazyk mám opravdu ráda, jsem jeho fanouškem, nejvíce literatury, hudby a umění, které velmi pozitivně ovlivnili tyto umělecké žánry světové scény.
Tuhle profesi jsem si vybrala právě proto, že mě naplňuje štěstím, sledovat progres u studentů, chuť a radost z učení, být tou první osobou, se kterou sdílejí radost z dosáhnutých úspěchů také díky studiu cizího jazyka je pro mě tou největší satisfakcí.
JANA, Empire Bratislava
Učení je specifický typ práce s lidmi a těžko bychom hledali jiné povolání, kde se může člověk každodenně dobíjet pozitivní energií, která z lidí vyzařuje. Samozřejmě, najdou se i studenti, kteří z učitele více energie vysají, než mu během hodiny předají, no v drtivé většině případů odcházíme z hodin velmi dobře naladění a s příjemným pocitem zadostiučinění, že jsme jim dokázali něco předat. Myslím, že tady někde se skrývá nadšení a závislost každého učitele na učení.
VILÉM, Empire Bratislava
Sledujte náš blog a v dalším díle se dozvíte, jaké hodiny angličtiny mají naši lektoři nejraději a proč...