Benefitní programy nabízí zaměstnancům mnoho možnosti od tradičních stravenek až po volnočasové aktivity, zábavu či dovolenou. Do benefitů se určitě dá zahrnout také vzdělávání. O tom možná řada zaměstnanců přemýšlí, ale zdráhá se přihlásit. Zaměstnavatelé častokrát tohoto zájmu využívají a poskytují svým zaměstnancům benefit například ve formě výuky anglického jazyka. Ten je v dnešní době téměř nepostradatelný.
Tímto způsobem k výuce angličtiny přistoupili například i ve společnosti ALEF Group. „Alef je předním distributorem IT s působností v regionu CSEE (střední, jihovýchodní a východní Evropa). Naším hlavním dodavatelem je společností Cisco, která sídlí ve Spojených státech. Proto je pro nás anglický jazyk prioritní. Našim zaměstnancům nabízíme v rámci firemních benefitů možnost zlepšit si úroveň anglického jazyka. Tento benefit mohou využít hned po skončení zkušební doby,“ vysvětluje Eva Rimarčíková, HR Specialist, ALEF Distribution CZ. Dodává, že kurzy se týkají především anglického jazyka, ale kolegům, kteří pochází ze Slovenska, společnost nabízí možnost zdokonalení třeba v české gramatice.
Zájem o tento benefit podle Evy Rimarčíkové projevilo velké množství zaměstnanců, primárně však ti, kteří mají za úlohu komunikovat s dodavateli či zákazníky v zahraničí napříč všemi odděleními - technické pozice, obchod, finance, podpora.
ALEF Group na výuce anglického jazyka spolupracuje již řadu let s EMPIRE. „V minulosti jsme využívali služeb i jiné jazykové školy, ale jejich servis a možnosti nebyly tak kvalitní, jako nabízí právě EMPIRE. Oceňujeme rychlá řešení našich požadavků, přehlednost a kvalitu lektorů stejně jako profesionální a přátelský přístup,“ říká Eva Rimarčíková.
Protože je společnost ALEF technologická společnost, nároky na úroveň a odbornost anglického jazyka se stupňují a je třeba se přizpůsobit individuálním potřebám jednotlivých studentů ve firmě. Výuka probíhá ve skupinách podle jazykové úrovně, přičemž ve skupince jsou maximálně čtyři studenti. Požadavky týkající se obsahu výuky studenti řeší přímo s lektorem či metodikem. „Zájem je zejména o konverzaci, ale někteří kolegové potřebují zlepšit také gramatiku či požadují rodilého mluvčího. Studentům musí vyhovovat styl výuky a s lektorem si musí sednout. V tomto ohledu nám v EMPIRE vychází maximálně vstříc,“ uvádí Eva Rimarčíková.
Pokud jakákoli firma investuje do vzdělání svých lidí, potřebuje také pravidelně dostávat zpětnou vazbu ohledně splnění výukových cílů. „Progres reporty předkládáme klientům zpravidla jednou za rok. Výstupem jsou detailní informace hodnotící výuku a pokroky studentů, ale i doporučení a návrhy pro další období studia,“ popisuje Braňo Peľak, manažer pražské pobočky EMPIRE.
V dnešní době, kdy online technologie jsou základem, existuje nespočetně mnoho forem vzdělávání. Zaměstnanci nemusí ztrácet čas cestováním do jazykových škol. Kurzy absolvují formou online výuky, která je dnes velmi populární a na mnohem vyšší úrovni než pár let zpátky. „Výuka se po covidu přesunula výhradně do online prostředí. Díky platformě Microsoft Teams, kterou EMPIRE využívá, či naší aplikaci Cisco Webex Meeting se mohou studenti připojit k výuce z různých prostředí, což kolegové ocení především při práci z domova,“ říká Eva Rimarčíková a doplňuje: „Rádi bychom našim zaměstnancům nabízeli i nadále možnost kvalitního jazykového vzdělávání, které jim bude dávat smysl.“